شرکت های مختلف برای عرضه ی با کیفیت محصولات خود سعی در به کار بردن بهترین مواد اولیه را دارند ولی بعد از مرحله تولید، نوع بسته بندی آن ها نیز از اهمیت ویژه ای برخوردار است. طراحی های روی بطری ها، شیشه ها، قوطی ها، مواد غذایی و غیره مشخص کننده ی نام محصول، مواد تشکیل دهنده، تاریخ تولید و انقضاء و سایر اطلاعات مربوط به آن است. لیبل ها و برچسب ها نیز نشانه ای بر معتبر بودن آن محصول است و مهم ترین دلیل قرار دادن آن ها از بین رفتن امکان ایجاد محصولات تقلبی آن برند است و در نتیجه انتخاب چاپگر و عدم امکان ورود رنگ های مورد استفاده ی آن از اهمیت بالایی برخوردار است یکی از مشخصاتی که می تواند باعث جذب مشتری هنگام دیدن آن شود نقش و طرح لیبل و چاپ روی درب بطری، وسایل پلاستیکی و مواد خوراکی غیر قابل انکار است انواع دستگاه چاپ بطری در کشور تولید می شود که از انواع ایرانی صنعت آوران و از انواع خارجی می توان تامپو پرینت محصول کشور آلمان را می توان نام برد جدیدترین نوع چاپ و چاپگر ها را می توان از طریق مراکز و سایت های معتبر تجاری و بازرگانی پیدا کرد
چاپ مستقیم روی درب بطری
چاپ مستقیم روی بطری ها از روش های جدید چاپ است که در آن از جوهر های uv استفاده می شود و به دلیل این که احتمال ورود آن هابه داخل از راه درب و غیره صفر است گزینه ی مناسبی برای نگهداری مواد غذایی است، کیفیت تصاویر و رنگ های آن بالاست و قیمت ارزان تری نسبت دیگر روش ها دارد و از نظر زیست محیطی هم موجب کاهش انتشار گاز co2 به محیط می شود
فروش دستکاه چاپ روی درب بطری
شرکت های ایرانی مانند شرکت صنعت آوران از شرکت هایی هستند که به کار تولید و خدمات پس از فروش دستکاه چاپ روی درب بطری های پلاستیکی و همچنین دستگاه های تاریخ زن روی این بطری ها و انواع چاپگرهای دیگر مشغول هستند
مقایسه وضوح چاپ با سایر چاپ ها
چاپ درب بطری باید به دقت صورت گیرد زیرا اگر لوگو و نوشته ها و عکس و رنگ ها به صورتی که توسط طراح مشخص شده دقیق انجام نشود ممکن است تاثیرگذاری لازم را روی مخاطب نداشته باشد تجربه ی شخص خریدار مهم ترین عامل در هنگام خرید چاپگر است مقایسه چاپ های صورت گرفته توسط یک برند با چاپ های صورت گرفته توسط سایر چاپگرها تنها با تجربه و پرسیدن از کسانی که انواع چاپگر و نتیجه ی کار آن ها را دیده اند امکان پذیر است
تفاوت چاپ ها با یکدیگر
معمولا اجناس متناسب با جنس و سن خود در هنگام خرید اولین گزینه ای که می بینند و توجه آنها را جلب می کند طرح روی جلد آن است چه در مورد مواد غذایی و چه در موارد دیگر. معمولا محصولاتی که برای کودکان تولید می شود از جمله مواد غذایی باید طرح مناسب و شاد و متناسب با سن آن ها در نظر گرفته شود تا در هنگام خرید و مشاهده بتواند آن ها را به سمت خود جذب کند در وهله اول طراح خوب در انتخاب طرح لیبل، جلد و تصاویر و انتخاب رنگ ها مؤثر است ولی نباید از نوع چاپگر نیز غافل شد زیرا رنگ ها ممکن است در چاپگر های مختلف به صورتی که مد نظر بوده چاپ نشود و علاوه بر این در زمینه های مختلف مثلا چاپ روی قوطی نوشابه یا بطری و غیره، انواع چاپگر های متفاوتی داخلی و خارجی وجود دارند که از لحاظ قطعات و سایر امکانات سخت افزاری ممکن است تفاوت های قیمتی زیادی نیز با یکدیگر داشته باشند ولی شرکت های تولیدی نباید چاپ روی بطری کم هزینه را در اولویت قرار دهند زیرا چاپ های روی بطری یا دیگر محصولات علاوه بر تاثیر روی جذب مشتری معرف کالا و برند شرکت است و باید ظاهری متناسب با نام شرکت داشته باشد